måndag 30 maj 2016

Recovery Day == Hamburger day

Efter helgens 30 mil och en skön kramp i vänsterbenet 500m från hemmet ville jag ta en lugn återhämtningsdag. Cykla till och från jobbet med så låg puls som möjligt, typ inte över 57-58 HR%.

Förutom Punkan i Liljeholmen och allt strul efter där ventilen fastnade i pumpen så jag inte kunde pumpa upp hjulet och fick gå resten av vägen till Essingen blev det ett riktigt lågpulspass.

Sedan blev det surr om att ett gäng skulle snurra ut i skogarna vid 19-rycket och det ville man ju inte heller missa. Så det blev 3x1 timme "recovery" idag :)

Som belöning gjorde jag en god burgare av färsen som var kvar från igår, kunde inte låta den gå till spillo :)

På Lördag skall jag köra Siljan Runt med SCK, vi startar lite tidigare än alla andra, vår start går 6.50 (de här j*vla tidiga tiderna när man cyklar). Skall bygga upp veckan lite mer som jag gjorde förra året, fast jag skiter i att käka 5-10 påsar godis /dag torsdag och fredag...

Att dricka rödbetssagt/ juice är inget man vill skriva hem om och berätta hur gått det är. Läste någonstans att "Det smakar som att slicka en rabatt", nu har jag inte testat det sistnämnda men Rödbeta juice/sagt är verkligen inte gott.

Körde det innan CV förra året, testar nu också då....









Veckan skall fortsätta med bättre och bättre väder, så sannolikt blir det en hel del cykling i veckan. De kommande tre veckorna kommer det att dugga tätt med olika tävlingar och motionslopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar