måndag 18 juli 2016

Ensam är stark!

Efter två veckors lite lugnare cykling efter La Marmotte har jag i helgen börjat vrida upp tempot igen. Velade en hel del inför helgen som var om jag skulle åka till Uddevalla eller Fjällturen, det blev inget av det. Stannade hemma och tränade istället.

Idag tog jag en sväng runt Stockholms cykelbutiker och kollade om de var intresserade av sponsring. Ingen föll för mitt "bud", deras förlust :) Drog förbi hemma och Mattias och sa hej.



I helgen blev det en ganska fartfylld tur runt Stockholm via Vaxholm på Vengen i min ensamhet. Efter 10 mil när jag landade vid citygränsen hade jag kört med ett rullsnitt på strax över 33 kmh och en NP på 295W. Snabbare än förra året helt enkelt. Ganska säker på att min FTP rört sig uppåt, skall bli kul att testa av framöver så att jag kan lyfta träningen till ny nivå.





Eftersom det nu är mer och mer fokus på MTB varvar jag landsväg och MTB. Så det har blivit en hel del cyklande i skogen vilket varit kul när man väl rullat in i skogen när man inte varit het på cyklandet.. Det släpper i princip på direkten när man rullar över rötter och någon stenhäll.

Alltid nice att dra ut på några repor med TTT Crew, kör lite intervaller och passar på att ta lite bilder när de sedan passerar.












Skall vela lite inför helgen, långlopps-cupen kör men det är ju Hammarby-AIK samtidigt på söndag :( Lutar åt att jag tränar på ganska tufft denna vecka, då vet jag inte vad ett besök i Långloppscupen skulle ge mer än ett bra träningspass.. Dyrt träningspass :) jag velar lite till så får vi se.




Sa jag förresten att min Venge var så grymt hungrig idag, jag var tvungen cykla förbi Bun Meat Bun så att cykeln kunde få sig en god burgare.. Eller.. Var det jag som ville ha det? ;)

Så, ut och rör på er! Cyklar ni inte kan ni gå med telefonen och lita Pokemon Go eller vad det heter..: många ute i naturen man inte tidigare sett där... Intresserade av sina telefoner... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar