lördag 3 juni 2017

Fyra broar och en Hummer


Efter att arbetsveckan är slut och jag var tillbaka på Manhattan tänkte jag dra iväg tidigt på morgonen..
självklart regn, kolla en bio istället sedan CL-finalen för att till slut komma ut med cykeln. Fick tänka om lite idag eftersom jag kom iväg först runt 17.30... Tänkte det kunde vara kul att cykla över ett gäng broar och spana i Brooklyn, Williamsburg och sist en liten tur i mina "hemkvarter" ute i Queens..
Brooklyn Bridge är ju mer eller mindre värdo att cykla på om man nu tror sig kunna cykla på.. bara kryssa lugnt bland alla som är ute och går...
Svängde förbi Lukes lobster och drog en Lobster roll för att sedan glida över Manhattan bridge. På väg till Lukes Lobsters fick jag en spontan kommentar vid en vägkorsning att mina klubbkläder var snygga.. man tackar..
På Manhattan bridge är det inte lika mycket gångtrafikanter och mycket bredare cykelfält så det är bara att trampa på.. det är ganska bra skyltat för cyklar fram till de olika broarnas man behöver inte fundera på hur man skall komma fram..
Mot Williamsburg Bridge och in i Williamsburg, där har man gått vilse några gånger och haft svårt att hitta de kvarter som har lite liv i sig.. nu på cykel i trikåer bland alla hipsters, kryssar fram längs gatorna och får se mer liv och människor man inte sett förut när man försökt hitta runt till fots...
Tar sikte uppåt mot Queens, tänkte jag cyklar förbi Dutch Kills In och tar någon bild.. nu sitter ju SteffanPeter och Lino där och äter middag, så det var en trevlig överraskning. Brorsan bor ju i Oslo, så han träffar man sällan numera, Lino har flyttat till NY så han träffar man ännu mer sällan... Steffan.. är Steffan :) Stannar där ett tag och snackar lite, vid skymningen är det dags att glida vidare över Queensborogh Bridge.. Här är det knappt en kotte som går, breda cykelfält så det är bara att köra så fort man vill... drar en kortare repa i Central Park men eftersom ljuset börjar försvinna och jag inte har några lampor är det läge att glida "hem" till min nuvarande crib i Hells Kitchen.
Avslutar veckan i NY med en sen middag på Keens Steakhouse... såklart!!! Blev en T-bone...
Planen är någon tur imorgon bitti innan jag packar ihop och flyger hem för denna gång...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar