måndag 12 juni 2017

Roadtrip to MTB Trophy







Det var flera månader sedan då jag petade in en anmälan för att åka tillsammans med Jens och Roger till MTB Trophy i Polen.







Den senaste veckan har jag börjat fila på materialet, ungefär som förra året när jag åkte till Frankrike för att köra Marmotte är jag lagom sent ute och börjar tvivla på om jag har rätt utväxling för alla höjdmeter som skall avverkas.







Övervägde en Örn för att få en 50-klinga bak, får vänta... Började jaga en 30T klinga fram för att få det lite lättare. Vi tog hem en via lokala butiken TCM men tyvärr var det inte riktigt rätt... Satte på en 32T istället för den 36T jag normalt kör.


Tog en sovmorgon på söndagen och sket i Lida Loop, blev en principsak kopplat till min snålhet, i detta fall en ganska ologisk snålhet :) ...





men jag hade 4 timmars trevlig tur med SCK's Sub8 gäng på lördagen och siktade in mig på att Mekka Epicen och testa så allt funkade. Blev 10 intervaller i blandade backar nere i Alby, snittlutningar på 7, 14 och kanske 30 för den brantaste...







På måndagen plockade jag upp Jens på Älvsjös pendel och sedan bilade vi ner till Karlskrona för att möta upp Roger som redan var där. Veckopendlade till Karlskrona under något år så det var på sätt och vis kul att vara nere igen även om besöket blev väldigt kort :)













Båtresan över till Polen är ännu när jag skriver detta väldigt odramatisk :) Vi har utbytt gamla krigshistorier från tidigare MTB-lopp, Jensa och Roger pratat en del om deras Polen-resa förra året...







Man kollar ju lite fundersamt på banprofilerna, var det är 14% och mer i snittlutning.. Kommer bli tungt, fy fan... Well, trampa och se glad ut?! Det är väl vad jag brukar säga.... vi får väl se om några dagar hur glad jag ser ut...

Location:Polen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar