lördag 22 juli 2017

Laddar inför Engelbrektsturen!








Inte helt ovanligt när jag kör MTB-tävlingar blir det inte mycket tid över att spana runt lite på naturen man cyklar igenom.... så då är det trevligt att hinna med en liten rekar-runda dagen innan...





Även i år har jag tagit mig upp till Fagersta/Norberg dagen innan tävling och bor på hotell för att få lite livstid... Ruggigt bekvämt att ha 15 minuter upp till starten i morgon med bilen!

Var förbi och hämtade nummerlappar och körde ett par mil på banan för att påminna mig själv om hur den inleds och avslutas...


Snustorrt på spåret så det blir nog lila dammigt som förra året när jag var här...

Snabb bana, första kilometerna kommer gå undan, gäller att avancera lite innan man kommer bort till gruvan och första uppförsåkandet... någonstans där efter tror jag det börjar sätta sig med vilka man kommer cykla med...







Åkte på en punka för första gången i år... Helt oförklarligt, bara rullade lugnt på stigen... tjoff sa det så sprutade det gukka runt cykeln.. gav det någon minut att täppa till innan jag avbröt min tur och tog kortaste vägen tillbaka till start :) Hade taktiskt lämnat pumpen i bilen men ville inte använda slang och patron jag hade med i onödan..

Har lappat däcket på insidan och hoppas på det bästa imorgon.. nu har jag fått min punka och en bra anledning att köpa nytt däck :)







Jag har hittat en backup-cykel om det skulle skita sig i morgon :)



Location:Sans-A-Toutvägen,Fagersta,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar